۱۴۰۵ اردیبهشت ۲۴, پنجشنبه

پرونده‌سازی در زندان؛ وریشه مرادی به حبس محکوم شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۵-هرانا

خبرگزاری هرانا – وریشه مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس علیه وی گشوده شده است، به شش ماه حبس محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وریشه مردای به حبس محکوم شد.

براساس حکمی که اخیراً صادر و به این زندانی سیاسی ابلاغ شده است، خانم مرادی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده است.

این پرونده در دوران حبس علیه خانم مرادی گشوده شده و مستندات آن، نگارش بیانیه‌ای در خصوص سالگرد اعتراضات ۱۴۰۱ عنوان شده است.

اواخر آبان ماه سال ۱۴۰۳، خانم مرادی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام بغی به اعدام محکوم شده بود. اواخر سال گذشته، حکم اعدام خانم مرادی، توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

وریشه مرادی اواخر مهرماه سال گذشته نیز، در یک پرونده قضایی مشترک با چهار زندانی دیگر که در زندان علیه آنها گشوده شد، توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. درگیری با مامور و تمرد، اتهامی است که خانم مرادی در این پرونده با آن مواجه شده است. گشایش این پرونده مربوط به تاریخ ۱۶ مردادماه، در پی اعتراض زندانیان بند زنان اوین پس از اطلاع از اجرای حکم اعدام رضا رسایی و درگیری گارد زندان با آنها صورت گرفت.

وریشه مرادی در مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ ۵ دی ماه همان سال، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

۱۴۰۵ اردیبهشت ۲۳, چهارشنبه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی الناز اقبالی و همسرش سعید سمیعی در زندان مرکزی مشهد

۲۱ اسفند ۱۴۰۵-هه نگاو

با گذشت ١١٠ روز از بازداشت الناز اقبالی و همسرش سعید سمیعی که در ژریان اعتراضات دی‌ماه ۱۴۰۴ بازداشت شده‌اند، این زوج کماکان در زندان وکیل‌آباد مشهد محبوس هستند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، لاناز اقبالی سعید سمیعی  حدود روز سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۴ (۲۰ ژانویه ۲۰۲۶) توسط نیروهای حکومتی و در جریان اعتراضات دی‌ماه بازداشت شده‌اند.

بر اساس اطلاعات جدیدی که به هه‌نگاو رسیده است، الناز اقبالی و سعید سمیعی اخیراً در مراجع قضایی تفهیم اتهام شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که برای آزادی موقت این زوج قرار وثیقه صادر شده است و خانواده‌های آنان در تلاش برای تودیع وثیقه و فراهم کردن مقدمات آزادی آنها هستند.

پرونده‌سازی در زندان؛ وریشه مرادی به حبس محکوم شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۵-هرانا خبرگزاری هرانا – وریشه مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس علیه وی گشوده ...